קומפלקס הכולל בית כנסת נחנך במדינה המוסלמית

Published: February 17, 2023

באבו דאבי נחנך קומפלקס “בית משפחת אברהם” במסגרת קידום הסובלנות הבין -דתית. מדובר בפרויקט דגל של האמירויות. ארגון הגג של הקהילות היהודיות במדינות ה-GCC, בירך את פתיחת בית משפחת אברהם באבו דאבי. “יש משהו מאוד מיוחד בבית כנסת שנבנה במדינה מוסלמית”

בסוף השבוע נחנך באבו דאבי קומפלקס “בית משפחת אברהם” הכולל בית כנסת, מסגד וכנסייה במסגרת קידום הסובלנות הבין -דתית. פרויקט דגל של האמירויות שהושק בעקבות הביקור הנדיר של האפיפיור במדינה המפרצית ב-2019. תיעוד משם.

בית משפחת אברהם, אזור המורכב ממסגד, בית כנסת וכנסייה הבנויים זה ליד זה, עכשיו לראשונה לאבו דאבי יש כעת בית כנסת ראשון אי פעם שישרת את הצרכים של הקהילה היהודית המתגוררת בעיר הבירה.

ארגון הגג של הקהילות היהודיות במדינות ה-GCC, יברך את פתיחת בית משפחת אברהם באבו דאבי: “הארגון מברך את ממשלת האמירויות על פתיחת בית משפחת אברהם. אנו נרגשים במיוחד לראות בית כנסת נוסף שנבנה ב-GCC. יש משהו מאוד מיוחד בבית כנסת שנבנה במדינה מוסלמית והוא מעביר מסר חזק מאוד למדינות אחרות שבהן אנשים יהודים חיים בפחד שיתקפו אותם בגלל אמונתם”.

“במדינות מערביות רבות, האנטישמיות נמצאת בשיא של כל הזמנים. פתיחת בית הכנסת משה בן מימון בבית משפחת אברהם מעבירה מסר רב עוצמה שההנהגה לא רק מבטיחה את שלומנו אלא מעודדת את העשייה שלנו על ידי בניית בית הכנסת היפה הזה לשימושנו. בעולם שבו אנשים מותקפים בשל אמונתם הדתית, איחוד האמירויות – והאזור שלנו באופן רחב יותר – הם מגדלור של אור”.

הודא עזרא איברהים נונו, שגרירת בחריין לארה”ב לשעבר אמרה: “לכבוד הוא לי להיות מוזמנת לחנוכת בית משפחת אברהם ולפנות לכולכם בפורום היוקרתי הזה. אני נרגשת לראות את ההשפעה של בית משפחת אברהם באיחוד האמירויות ובאופן רחב יותר, באזור שלנו. ממלכת בחריין ואיחוד האמירויות הערביות תמיד היו בחזית הדו-קיום ב-GCC. כחברה בקהילה היהודית הילידית של בחריין, אני מעריכה את ההשפעה של יצירת חברה המבוססת על ערך הדו-קיום”.

עוד אמרה: “זה מה שאיפשר למשפחה שלי ולקהילה שלנו להיות חלק מהמרקם של החברה הבחריינית. חברה המבוססת על כיבוד דתות והאמונות מועילה לכולנו. בעוד שחברות רבות מדברות על התמקדות בערך הליבה הזה, ההנהגות והמדינות שלנו לא רק מדברות, הן צועדות. אמונתו הכנה של הוד מלכותו המלך חמד אל ח’ליפה שחופש דת הוא המפתח לא רק לדו-קיום שליו אלא לחברה הרמונית ומשגשגת שבה שוררת רוח “משפחה אחת” היא משהו שכולנו מתגייסים סביבו בבחריין”

עוד אמרה: “זה משהו חשוב לא פחות להנהגת איחוד האמירויות. השייח’ המנוח זאיד בן סולטן אל נהיאן אמר: “העצה החשובה ביותר עבור ילדיי היא להתרחק מהתנשאות. אני מאמין שסובלנות בין בני אדם מולידה רחמים. אדם צריך להיות רחום ושליו כלפי אחיו האנושיים”, שייח’ מוחמד בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות הערביות אמר, “איחוד האמירויות הוא מודל ייחודי המאחד לבבות ומוחות באמצעות גישתו המבוססת על פתיחות, סובלנות ודו-קיום”. הוא הוסיף, “באמצעות המדיניות והמודול האזורי שלה, איחוד האמירויות משדרת מסרים חיוביים לגבי הצורך בסובלנות, דו-קיום ועבודת פיתוח משותפת כדי להתמודד עם אתגרים רבים שאנו נתקלים בהם כחלק מהקהילה הבינלאומית”.

עוד אמרה הודא: “בית משפחת אברהם מגלם בצורה מושלמת את דבריו, קמפוס שנבנה כך שמוסלמים, נוצרים ויהודים יוכלו להתפלל בבתי תפילה זה ליד זה וללמוד אחד על הדתות של זה. על ידי למידה וחינוך, נעזור להניע את האזור שלנו קדימה. דו קיום וסובלנות הן המתנות הגדולות ביותר שאנו יכולים להעניק לילדינו. על ידי הקניית ערך זה בתוכם, הם יגדלו רק בידיעה של הרמוניה”.

“בטווח של קילומטר רבוע במנאמה, יש לנו בתי תפילה לכל הדתות, וזה מעודד דיאלוג וחגיגה בין-דתית. כשאני מעבירה סיורים בבית הכנסת שלנו למשלחות יהודיות שמבקרות מכל העולם, אני גם מגיעה למקדש ההינדי הסמוך ולמסגד וכנסייה בקרבת מקום. זה מוביל לשיחות על איך יש יותר שמאחד אותנו ממה שאולי חשבו בתחילה”.

“כשגדלתי בבחריין, כולם ידעו שאנחנו יהודים, מעולם לא הרגשתי צורך להסתיר את הדת שלי, אני זוכרת שכאשר הודיעו על הקמת בית משפחת אברהם, ההתרגשות הייתה מורגשת. בעוד שהיו לנו בתי תפילה לכל הדתות בטווח של קילומטר מרובע בבחריין, חברינו באיחוד האמירויות היו כולם מתפללים במתחם אחד”.

עוד אמרה: “כחברה בקהילה היהודית של המפרץ, אני נרגשת במיוחד לראות בית כנסת נוסף שנבנה. יש משהו מאוד מיוחד בבית כנסת שנבנה במדינה מוסלמית וזה מעביר מסר חזק מאוד למדינות אחרות שבהן אנשים חיים בפחד שיתקפו אותם בגלל אמונתם הדתית”.

“במדינות מערביות רבות, האנטישמיות והאיסלמופוביה נמצאים בשיא של כל הזמנים. עם זאת, במדינות שלנו, אנחנו לא רק מבטיחים את שלומם אלא מעודדים את קיום הדת על ידי בניית בתי תפילה לשימושם. איזה מסר חזק לשאר העולם ואני מקווה שמתישהו בקרוב, כל בני האמונה יתמכו באותה מידה במדינות שבהן הם מתגוררים. בעולם שבו אנשים מותקפים בשל אמונתם הדתית, איחוד האמירויות – והאזור שלנו באופן רחב יותר – הם מגדלור של אור”.

Click to read original article